Folyamatban
Menüpontok
Blog
Miért kell egészen máshogy üzletet építeni ma? 1 rész
2020. Június 04.
1. rész
Miért kell egészen máshogy üzletet építeni ma? 1 rész
Miért kell egészen máshogy üzletet építeni ma? 1 rész

Miért rázza ki azokat a hideg, akik meghallják, hogy MLM?

Mindig lesznek aktuálisan vonzó termékek és iparágak minden piacon. Sokszor nem is tudja az ember, hogy milyen értékesítési modell áll mögöttük. Az azonban egészen biztos, hogy azokat a termékeket, amiket kifejezetten a „vágyott” kategóriába helyeznek a tömegek, azokat mindig extra haszonnal lehet értékesíteni. Sőt vevők ezrei hajlandók sorban állni egész éjjel csupán azért, hogy a legújabb IPhone készülékhez hozzá juthassanak.

Biztosan felmerült már benned is a kérdés, hogy mitől tudnak ennyire vonzóak lenni bizonyos termékek? Most elárulom a titkot!

Az, ami vágyottá vagy útáltá tesz valamit, az elsősorban a PR-on múlik. S most gondolhatod, hogy egy rébusszal válaszoltam a kérdésre, de ez nem így van. Csupán annyi ezzel kapcsolatban a helyzet, hogy Magyarországon teljes egészében hiányzik a PR alapú gondolkodás, nálunk csak a marketing az első szint, ahol üzletről gondolkodunk. S azonnal át is ugorjok a stratégia alkotást, a PR-t, ami minden üzlet alapja és mi magyarok mindenképpen valami ütős taktikával, akarunk kezdeni, amivel eladjuk a termékeinket. Azonban a marketinggel még a világon sehol semmit sem tudtak világmárkává avatni. Mi mégis mai napig a tuti tippeket keressük, mint valami Szent Grált, azt a marketinget, amivel felforgatjuk a piacokat. Holott ez sohasem létezett.

S pontosan ez a baj az MLM üzlettel is nálunk. A multilevel marketing hiába tenné lehetővé tömegek számára az üzletépítést, mivel rendkívül alacsonyak a belépési költségek és a fogyasztó vagy vásárló közösség építésével bárki komolyabb bevételekre tehetne szert – ugye úgy, hogy sem a gyártással, sem a szállítással nem kell foglalkoznod, csakis az üzletépítéssel – mégis, ha valaki meghallja ezt a kifejezést, hogy multilevel azonnal menekülni fog, mert az MLM-nek aztán végképp nem jó a PR-ja!

A PR ugyanis nem az a korlátozott fogalom, amit nálunk a média megjelenéseken értenek. Sokkal összetetteb ennél, nem véletlen, hogy az Apple sohasem költött egyetlen fillért sem az IPhone marketingjére csakis a PR-jára. A Public Relations, ahogy nyersen fordítjuk a közönség kapcsolatok sem visz közelebb minket a megoldáshoz. A PR valóban kapcsolat az ember és egy adott cég és termék között, de ez sokkal inspirálóbb sem, mint a „vedd meg Akciósan” marketingje, amivel nálunk rendre találkozhatsz. Ebben a kapcsolatban a megértésen van a hangsúly, egy cég, egy termék ugyanis pontosan érti, hogy mi a vásárlója problémája és azt nem csupán megoldja. Nem megoldja, hanem inspirálja annak megoldásában a vevőjét.

Olyan történeteket épít fel a cég, az áruja köré, amit könnyen tovább tudnak mondani, amit tudnak színezni és akár legendává nemesíteni azok, akik érdeklődnek a termékeik iránt. Sőt ezek a termékek rangot jelentenek a használóiknak. A PR a megértésen és a történetépítésen alapul. Ezek a történetek, amit sokan ismernek és tovább mondanak teszik vágyottá a problémák megoldásában az adott termékeket.

S akkor el is érkeztünk oda, hogy idézzük fel milyen történetek keringenek Magyarországon az MLM üzlettel kapcsolatban? Te is biztos ismered őket, mert már annyit hallottad azokat és annyiszor mondtad tovább őket.

Amikor egy rég nem látott ismerős felhív és egy érdeklődő beszélgetés után meghív valahová, akkor joggal gondolod, hogy milyen rendes ember is ő, hogy így megemlékezik rólad. S amikor elmész a megbeszélt találkozóra, akkor szembesülsz vele, hogy sok ismeretlen arc is jelen van és nem érted, hogy miért, bár már ekkor kezded sejteni az okát. Így csöppensz bele, óvatlanul egy MLM prezentációba és kell meghallgatnod egy új hihetetlen cég és annak termékeinek a méltatását. Aztán ezeket a mérhetetlenül túlárazott termékeket kezdik el ajánlgatni Neked, mint valami csodaszert. Sőt a páratlan üzleti lehetőségről se feledkezzünk meg, ami pár év munka után örökös nyugdíjat ígér Neked, nagy házakkal, autókkal és luxus utazásokkal a világ minden tájára.

S ezután nem tudod, hogy kerüld el ezt az „ismerőst” egy életre, mert állandóan telefonálgat, hogy vegyél végre valamit tőle vagy ne maradj le erről az üzletről, amilyet ő még sohasem látott. Neked pedig ebben az évben, ez már legalább a hatodik páratlan lehetőség volt, amit valaki megmutatott. Folytassam a történetet vagy minden kellemetlen részletet meséljem el, amikor, csakhogy békén hagyjanak vagy azért, mert most az egyszer még hiszel a mesének belevágsz. Ezután Neked kell a meghívó oldalán hasonló kellemetlen helyzetekbe kerülni és akár régi jó ismerősöket is elveszíteni, mert rád sütik, hogy ő csak az MLM-es termékekről tud beszélni.

Ugye cseppet sem vonzó az MLM PR-ja, történetei, Magyarországon. Ennek az oktató portálnak éppen az a feladata, hogy ezeket a kellemetlen dolgokat mind eltörölje egy olyan üzlet útjából, amit a világ sok táján valóban intelligensen és vonzóan tudnak üzemeltetni. A portál úgy segít megfelelő alapokat adni ehhez, ha valóban jó és korrekt az, amit képviselsz, akkor hozzád fognak jönni az ismerősök, hogy hallom, hogy mivel foglalkozol és engem is érdekelne a dolog.

Ismerd meg az MLM valódi arcát az oktató portálunk segítségével és vágj bele egy új, valóban működő és komoly üzletépítési kultúrát bemutató, ötletekkel és tapasztalatokkal teli útba.

Hogyan változtasd meg a Multilevel Marketinghez való hozzáállást?

Az MLM üzlet Magyarországon valljuk be nem túl szexi. Egy korábbi cikkünkben beszéltünk arról miért nem jók a történetei, a PR-ja. Így a gyors bővülést, hiába rejti magában a multilevel marketing matematikája, sokszor azonosítják a piramis játékkal azt. Mondván a valódi bevétel nem is a termékekből, hanem az új csatlakozókból van. Az új csatlakozókból, a minél magasabb értékű belépési csomagok megvételével. Ez nyilvánvalóan rövidtávú gondolkodás. Mégis biztos Te is ismersz olyan MLM-eseket, akik ezt a filozófiát nemhogy szégyelnék, hanem fennen hangoztatják.

Ők azok, akik az elején lépnek be és rövid idő alatt rengeteg embert megszólítanak, megmozgatnak, hogy csatlakozzanak, amíg felpörög az üzlet, amíg sok a belépő, amíg lehet pénzt kivenni. Amikor ugyanis beüt a krach, - mert mindig lesz valami probléma, ha csökken a belépők tömege – akkor pozitív mérleggel lehessen kiszállni. S valljuk meg ebben az országban nincs olyan ember, akinek ne ragadt volna bent pénze valamilyen MLM üzletbe. Ahhoz, hogy ismét higgyenek benne sokan és megértsék a hálózatépítésben, a vásárlói csoport építésben rejlő lehetőségeket, ahhoz viszont alapvető szemléletváltásra van szükség. Minden régi módszert, minden régi retorikai fogást, ahogyan cégeket és termékeket dicsőítettek és gyors meggazdagodást ígértek el kell felejteni.

Ezek a régi módszerek, a sok-sok negatív történet miatt mind hiteltelenek lesznek és a vevőknek hiteles emberekre van szükségük. A világ legnagyobb cégei mögött, olyan alapítók álltak, a maguk hiteles történeteivel, akikre sokan figyeltek a világon. Steve Jobs, Bill Gates vagy Ingvar Kamprad mind olyan emberek voltak, akiknek volt egy jellegzetes alapfilozófiájuk, ami nem csak a cselekedeteiket, de a termékeiket is áthatotta. Emiatt épült köréjük kultusz. Emiatt beszélnek róluk közvetve és közvetlenül a termékeikről, az azok hatásairól emberek millióinak az életére.  Egyikük sem gyorsan akart meggazdagodni, eszük ágában sem volt ez, sőt sehol sem szerepelt a céljaik között. Ők értékeket akartak teremteni emberek millióinak. Úgy akartak értéket teremteni, hétköznapi használati tárgyakkal, hogy azoktól valóban jobban érezzék maguk, akik a vásárlóik lesznek. Egy-egy ilyen cég termékével legyen valóban jobb az életük.

A mi nagy feladatunk az, hogy egy üzleti modellel, a multilevel marketinggel szemben változtassuk meg az emberek elképzelését Magyarországon. Ehhez itt sem vezet más út, minthogy azzal, amit képviselünk valóban értéket hozzunk létre és közvetítsünk az emberek felé. A termékeinkkel segítsünk valóban jobb minőségű életet élni másoknak. S miközben ezt tesszük legyenek meg azok a filozófiai, erkölcsi, üzleti alapjaink, amikre mindenkor építünk. Az alapok, amitől valóban hitelesek leszünk és a történeteinket továbbadják mások, hogy megváltozhasson az MLM üzleti kultúrája. S ebben lesz óriási segítségedre ez az oktatási portál.

Weboldalunk Sütiket (Cookies) használ a magasabb felhasználó élmény miatt. Az oldalra való belépéssel hozzájárulsz, hogy Sütik (Cookies) legyenek elhelyezve a gépeden.
Bezárom